CNL Pegasus
Amsterdam – Basel – Zürich
CNL Pegasus reed met negen wagons van de Deutsche Bahn (DB), waarvan er drie tot Basel rijden en de andere zes naar Zürich. Het deel naar Zürich bestond uit twee slaaprijtuigen (wagons 178 en 179, hieronder is er maar één afgebeeld), drie couchetterijtuigen (wagons 175, 176 en 177) en een tweede klas zitrijtuig (wagon 174). Rijtuig 174 had ruimte voor het meenemen van fietsen. Het deel tot Basel (waarvan hieronder maar één wagon is afgebeeld) bestond uit twee zitrijtuigen tweede klas (wagons 252 en 253) en een zitrijtuig eerste klas (wagon 251). Overigens was de trein een groot deel van de reis langer, aangezien er tot Mannheim een deel naar München meerijdt en vanaf Frankfurt een deel uit Hamburg. Uiteraard verschilde de samenstelling op sommige dagen van de geplande samenstelling. Informatie en onderstaande afbeelding met dank aan vagonweb.cz.
Slaapplaats
Een goed bed en een wastafeltje (economy) of zelfs douche en toilet (deluxe) in de coupé. Inclusief beddengoed en een flesje water. ’s Ochtends kreeg je een ontbijt geserveerd. De bezetting was twee of drie personen per coupé. Aan het eind van de gang bevonden zich ook een douche en toilet.
Couchette
Een comfortable slaapbank, inclusief beddengoed en een flesje water. De maximale bezetting was in deze trein vijf personen per coupé. Aan het eind van de gang bevonden zich een wasruimte en toilet. Je deelde de coupé met andere reizigers, behalve als je alle vijf de plaatsen boekte.
Heenreis
Amsterdam Centraal
20:28
Utrecht Centraal
20:59
Arnhem Centraal
21:33
Duisburg Hbf
22:34
Düsseldorf Hbf
22:49
Köln Hbf
23:18
Bonn Hbf
23:39
Koblenz Hbf
0:17
Karlsruhe Hbf
4:00
Offenburg
4:49
Freiburg(Breisgau) Hbf
5:29
Basel Bad Bf
6:09
Basel SBB
6:19
Baden (CH)
7:41
Zürich HB
8:05
Terugreis
Zürich HB
21:42
Baden (CH)
22:00
Basel SBB
23:13
Basel Bad Bf
23:23
Freiburg (Breisgau) Hbf
0:05
Offenburg
0:44
Baden-Baden
1:08
Karlsruhe Hbf
1:29
Koblenz Hbf
5:11
Bonn Hbf
5:45
Köln Hbf
6:15
Düsseldorf Hbf
6:51
Duisburg Hbf
7:10
Oberhausen Hbf
7:19
Arnhem Centraal
8:27
Utrecht Centraal
9:03
Amsterdam Centraal
9:34
- Schotse hooglanden, Fort William, Inverness
- Edinburgh en Glasgow, Perth, Dundee en Stirling
- Innsbruck, inclusief Tirol en Italië
- München, inclusief Beieren en Salzburg
- Wenen, inclusief Graz en Bratislava
- Budapest, inclusief Balaton, Roemenië en Servië
- Zürich, inclusief Basel, Bern, Genève, Chur
- Venetië, inclusief noord / midden Italië en Kroatië
- Florence, inclusief midden / zuid Italië
- Franse Alpen, inclusief Mont Pelvoux en Provence
- Perpignan, Narbonne, Montpellier en Barcelona
- Pyreneeën, Franse, Catalaanse en Andorra
- Weissensee, nachttrein naar de Elfstedentocht
- Caledoninan Sleeper Schotse hooglanden
- Caledonian Sleeper Edinburgh / Glasgow
- Nightjet Düsseldorf – Wenen
- Nightjet Düsseldorf – Innsbruck
- Thello Parijs – Venetië
- Nightjet München – Venetië
- EuroNight München – Budapest
- Nightjet München – Rome
- Nightjet Hamburg – Zürich
- Intercités de Nuit Parijs – Briançon
- Intercités de Nuit Parijs – Latour de Carol
- Intercités de Nuit Parijs – Portbou / Cerbère
- Alpen Express – wintersporttrein
- Efficiënter naar Edinburgh & Glasgow door Eurostar
- Tweede Kamer stemt vóór nachttreinen
- Autoslaaptreinen onverwacht opgeheven in 2018
- Een jaar geleden vertrok de laatste nachttrein
- Auto op de Nightjet veel voordeliger in 2018
- Noord West Express is jarig!
- Steeds grotere kans op Nightjet naar Nederland
- Nachttren Portbou / Cerbère rijdt weer vanaf 6 juli
- Misschien blijft ook nachttrein naar Hendaye rijden
- Het gaat steeds beter met de Nightjet
- De Alpen Express gaat door!
- Nachttrein naar Perpignan en Portbou is gered
- Nachttrein 2.0 concurreert prima met het vliegtuig
- Afscheid van de laatste nachttrein: een overzicht
- Ontwerp nieuw Nightjet interieur getest in Wenen
- Met de nachttrein op reis blijft aantrekkelijk
- Boeken voor dienstregeling 2017 start in oktober
- De Nightjet van de ÖBB verovert nachtelijk Europa
- Nieuwe nachttrein naar München en Innsbruck
- Geen nachttreinen meer vanuit Nederland
- Veel Franse nachttreinen verdwijnen